چگونه به یک ماشین الگوی گرامر تبدیل شویم

 

برای اینکه بتوانیم در زبان دیگری حرف ها و منظورمان را به خوبی بیان کنیم، به کلمات نیاز داریم و باید بدانیم چگونه آن ها را کنار هم قرار دهیم. ما حتما باید بر گرامر زبان مقصد مسلط باشیم.

چند سال پس از آن روز سرنوشت ساز که در آن شروع به استفاده از مطالب جدید برای آلمانی کردم، و پس از یادگیری 10 زبان، به طور تصادفی به کتاب عالی نوشته شده توسط مجارستانی Polyglot Kato Lomb برخوردم، به نام چگونه زبان ها را یاد بگیرم.بلاگ شخصی من

در داخل این عبارت را خواندم که نزدیک بود از روی صندلی بیفتم.

"شما نمی توانید زبان را از گرامر یاد بگیرید، اما گرامر را از زبان یاد می گیرید."

همه چیز یکدفعه خیلی شفاف شد.

"البته!" دلیل اینکه آلمانی را خیلی خوب یاد گرفتم بدون اینکه کتاب گرامر را باز کنم این بود که خودم را در معرض بسیاری از مطالب جالب، پیشرفته و قابل درک قرار دادم.

من به جای تمرکز روی گرامر، روی زبان تمرکز می کردم و یادگیری گرامر نتیجه آن بود.

چند سال قبل، به عنوان بخشی از تحصیلاتم برای مدرک مهندسی، مطالعه کردم که چگونه مدل های ریاضی (به نام "شبکه های عصبی") می توانند به ما در بهینه سازی هر سیستمی کمک کنند.

انجام آن کار به من کمک کرد تا وقتی کار کاتو لومب را خواندم، تمام قطعات را کنار هم بگذارم.

ماشین ها با ایجاد الگوهایی از نمونه ها چیزهای جدیدی یاد می گیرند.

انسان ها نیز این کار را می کنند و نمونه بارز آن یادگیری زبان است. ما در کودکی زبان ها را مانند حرفه ای ها یاد می گیریم.

به معنای واقعی کلمه.

ما تمایل داریم اطلاعات را از دنیای بیرون جذب کنیم و آن را با نقشه های ذهنی که ساخته ایم مقایسه کنیم و همیشه الگوهای جدیدی را شکل دهیم.بلاگ

Comments

Popular posts from this blog

روش ایجاد کسب و کار

روش های مطالعه موثر

اشتباه رایج زبان آموزان (و نحوه رفع آنها)